Jak skutecznie rekrutować

jak skutecznie rekrutować

Jak skutecznie rekrutować

Co należy zrobić, aby proces rekrutacji był skuteczny, a tym samym wspomógł pracodawcę w znalezieniu „idealnego pracownika”?

Poszukiwanie odpowiedniego kandydata to zadanie, które wymaga od pracodawcy zaangażowania, nakładów czasowych oraz finansowych. Aby proces rekrutacji był skuteczny powinien być odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Dobrze przygotowana rekrutacja uwzględniać powinna działania związane z określeniem kompetencji potrzebnych na danym stanowisku. Pracodawca musi wiedzieć kogo szuka oraz jakie cechy i umiejętności powinien posiadać kandydat, aby móc zaproponować mu pracę. Ważnym etapem jest przygotowanie i publikacja ogłoszenia o pracę – dobre ogłoszenie to takie, które przyciągnie właściwe osoby, które mają realne szanse zdobycia pracy. Dlatego tak istotnym elementem rekrutacji jest również sposób komunikacji z potencjalnymi kandydatami oraz dotarcie do nich z informacją o wolnym stanowisku pracy. Firmy do wyboru mają wiele możliwości: ogłoszenie można umieścić na stronie internetowej pracodawcy, w wybranych serwisach i prasie. Uruchomić można wszystkie dostępne firmie kanały rekrutacji tj. social media czy programy referencyjne.

Cały artykuł znajduje się w Personel Plus 4/2020

Share this post